Contact? E-mail mij via Mrs@AlwaysRight.nl.

© 2015 Mrs. Always Right. All rights reserved. Proudly created by The Marketing Company.

Zoeken
  • Mrs.AlwaysRight

Wolf Atelier....Au...Au..Au..


Soms wil je jezelf pijnigen...het kan niet anders want als je gevoel al lange tijd zegt dat dit restaurant het niet gaat zijn waarom ga je er dan toch naartoe. Nieuwsgierigheid denk ik maar elke keer dat ik deze nieuwsgierigheid niet kan bedwingen word ik gestraft. En met name word ik gestraft door, en dan probeer ik me mild uit te drukken, het mindere gastheerschap van menig horecamedewerker.

Online gereserveerd en op basis van een eerder bezwaar van iemand om niet bij het toilet geplaatst te worden dit vermeld bij de reservering. De reserveringen voor Wolf Atelier worden afgehandeld door formitable . Bij een goede afhandeling zou je denken dat men aan zou geven dat de gasten van deze reservering dus alert zijn op het plekje wat zij krijgen in restaurant. Wij kregen een plekje bij de keuken maar dan het stukje waar je zowat voor de ingang zit en waar personeel continu bordjes e.d. moeten pakken of juist neerzetten dus er gebeurt continu iets naast je. Kortom dit is zeker niet het plekje waar ik iemand die deze vermelding in zijn reservering heeft gedaan zou neerzetten. Netjes gevraagd of er elders in het restaurant nog een ander tafeltje is en met enig schuldgevoel voor mijn nakomer achter in het restaurant terechtgekomen.

Voor je op tafel staat een doosje met wat spulletjes om de avond te beginnen. Denk aan een mini flesje water, verfrissend doekje, wat pepermunt e.d.. Grappig maar ook wat ver gezocht. Ik ben geen kleuter die vermaakt dient te worden met een klein doosje kleurpotloodjes en een tekenvel en dat gevoel roept het toch wel een beetje op. En eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik doordat we toch een mindere tafel kregen licht geërgerd aan de avond begon.

Ik stel mezelf een heerlijk glas champagne voor en wil de avond opnieuw laten beginnen...Dat wil, als ik dan ook de gelegenheid krijg deze daadwerkelijk te bestellen. Twintig minuten bezig geweest om de aandacht te krijgen van een van de bedienden. Dat is misschien ook lastig als degene of naar de vloer kijkt dan wel over de hoofden heen;)

Toen we eindelijk een beetje aandacht kregen en we de champagne hadden besteld stelde de dame voor of we het leuk vonden daar een oester bij te nuttigen. En dat vind ik altijd een goed idee. Helaas is de dame vergeten de oesters ook daadwerkelijk te brengen en toen wij haar na weer lang naar aandacht te hebben gezocht vroegen waar de oesters bleven was de wat schouderophalende "vergeten" wel de druppel. Het minste, in mijn optiek, was geweest als ze iets van de champagne had bijgeschonken zodat we de nogal slechte kwaliteit oesters met nog een beetje champagne hadden kunnen wegspoelen. Slecht gastheerschap wordt hier vertoond en daarbij zijn de gerechten magertjes, niet verrassend of bijzonder.

Weinig storytelling aan de tafel en echt teleurstellende aandacht voor de gasten en hun wensen. Wij hebben ons niet eens meer gewaagd aan een toet en zijn vrij snel nogal gedesillusioneerd vertrokken.

Jammer van deze prachtige locatie maar een lieve vriend en bekende uit de horeca geeft mij wel eens toevertrouwd dat sommige horecazaken eerst ter zielen dienen te gaan om daarna iets fantastisch te laten herrijzen. En niet dat ik dit chef Michael Wolf toewens maar deze avond was ronduit teleurstellend.

#wolfAtelier #wwwmrsalwaysrightnl #Restaurant #Amsterdam

104 keer bekeken