top of page

The White Room niet verrassend..


In de wandelgangen hoorde ik steeds vaker dat The White Room by Jacob Jan Boerma toch echt wel een restaurant is waar je geweest moet zijn.

Hmmm...nou ik ben er onlangs geweest en ik vraag me sterk af waar deze meningen op gestoeld zijn. Begrijp me niet verkeerd...Chef de Cuisine Arturo Dalhuisen kookt Michelin waardig maar zeker niet verrassend. Misschien heel gek maar als ik een paar honderd euro uitgeef dan wil ik de avond culinair vermaakt worden alsof het een theaterstuk is....de gerechten kunstwerkjes zijn die smelten op je tong en het communicatieve samenspel van de zwarte brigade en zijn gasten is vermakelijk zonder teveel te interrumperen tijdens het verorberen van deze culinaire meesterwerkjes.

Daar kunnen ze bij The White room nog wel een puntje aan zuigen. De sommelier lijkt alles op de automatische piloot te doen zonder enige bezieling. We proberen nog een gesprekje aan te gaan betreffende de keuze van de wijn maar deze wordt vakkundig afgekapt uit desinteresse of misschien toch gebrek aan kennis. Het uitserveren van de gerechten lijkt een militaire operatie die blijkbaar niet verstoord dient te worden door een urgent telefoontje waardoor de dame van de zwarte brigade totaal van de leg is en met haar mimiek veel misbaar maakt dat mijn tafelgenoot haar niet gehoord heeft toen zij in een wirwar van in en uitgaande mensen "Sir" riep. Zij wilde namelijk net een (koude) amuse uitserveren wat nu niet mogelijk was. Ik heb altijd de indruk gehad dat Michelin mede beoordeelt op de flexibiliteit van de brigades..maar dat terzijde...Vervolgens deelt ze duidelijk nog even haar ergernis met een collega en serveert mij de amuses met kribbige toon dat meneer niet naar haar geluisterd had!

Hierbij toch een compliment aan HR want bij het aannemen van de zwarte brigade zijn ze wel consequent geweest.. Ik heb er weinig gezien die mij deze avond de indruk gaven er voor jou een feestje van te willen maken. Jammer want als de witte brigade in de marge kookt kan de zwarte brigade het verschil maken!

Dat brengt mij tot iets wat ik de laatste tijd steeds vaker bemerk in de horeca..En vraag me dus af of het bij sommige restaurants nog wel de bedoeling is dat jij een plezierige avond beleeft...en dan bedoel ik "Jij" als in betalende klant, de gast..degene die z'n zuur verdiende centjes komt uitgeven terwijl je dat ook in tal van andere restaurants zou kunnen doen..

Het is juist zo leuk dat ook in Amsterdam steeds vaker de sterrenrestaurants in hotels gevestigd zijn waardoor de sfeer internationaal en prikkelend is om een avond lang van te genieten... althans als je niet in ijltempo de tent uitgewerkt wordt!

**Bij deze bied ik The White Room eenmalig mijn expertise betreffende klantbeleving aan om te laten zien hoe je voor zowel de eenmalige buitenlandse toerist als een ingezetene van Amsterdam of Nederland er een wereldse avond van kan maken en dat elke avond weer!

Aanbevolen
Recente berichten 
Volg mij
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
Mijn favoriete blogs
Zoekwoorden
bottom of page