MrsAlwaysRight does Take-Away

Inmiddels zitten we met z'n allen al weer geruime tijd thuis vanwege het Corona virus. En als je werk en passie gerelateerd is aan de horeca bloed je hart op dit moment hevig. Als ik voor mijzelf spreek deed ik minstens iedere week een restaurant aan. Dat bestond o.a. uit het ontdekken van nieuwe maar ook juist bijzondere dan wel langere bestaande eettentjes. Soms heel chique maar vaak ook low key. Soms met een zeer kritische blik toch hopelijk vaker lovend...

Veel restaurants hebben inmiddels geprobeerd een creatieve vorm te vinden om deze crisis door te komen. Deze vorm is o.a. dining at home en MrsAlwaysRight zou MrsAlwaysRight niet zijn als ze dat niet wil beoordelen. In de eerste week zijn wij gestart met het bestellen van een take-away menu bij Restaurant C. Een fijn restaurant waar gekookt wordt met gerechten op diverse graden. Je kunt hiervan op mijn site een vermelding vinden maar geen blog. Bij Restaurant C bestelde wij een 3-gangenmenu met onder meer Ossenworst vervolgens Rundernek en een toet met aardbei. Alles mooi verpakt, dressing of jus in aparte kleine milieuvriendelijke kartonnen verpakkingen en ondanks dat het de sfeer van een restaurant nooit maar dan ook nooit kan nabootsen vond ik dit een erg goede poging. Na een kleine onderbreking heeft Restaurant C gelukkig de take-away menu's weer opgepakt.

De tweede week thuis bestelden wij eten via Uber eats (voor alles moet een eerste keer zijn..) bij EddySpaghetti. Dit restaurantje in Oost is leuk rommelig met lekkere pasta's en pizza's. Wij komen er graag met de kinderen. En zeker in het begin van ons Amsterdam avontuur een fijne uitvalbasis om de omgeving te verkennen en zo onze voorkeuren verder uit te breiden. Ik ben geen voorstander van een Thuisbezorgd of een Uber eats maar om dit kleinere horecazaakje met zijn gepassioneerde medewerkers een hart onder de riem te steken liet mij overstag gaan om bij Eddy te bestellen. En helaas is de reden waarom ik zelden op deze wijze eten bestel wederom bevestigd want ook dit is zo goed als koud als het aankomt. Ik bestelde een aantal pizza's en een pasta om te delen. De kwaliteit is goed precies zoals ik gewend ben van Eddy. Maar....

De derde week bestelde ik bij een andere favoriet, Restaurant Rijsel. En zoals zij zelf zeggen ontstaan uit passie voor de Franse keuken met een knipoog naar Vlaanderen.

Ik kom er graag. De sfeer is er altijd erg relaxed. Het eten is niet hoogstaand maar wel gewoon erg lekker. Om thuis te laten bezorgen zie je veel van hun klassiekers terug in het afhaalmenu. Ik kies voor de de terrine eendenlever met knapperig brood, Poussin, Cote de boeuf en krieltjes. En ondanks dat het met afhalen toch anders is, is de kwaliteit geëvenaard. Enkel waar zij wel de plank misslaan net als bij Eddy Spaghetti zijn de prijzen. Die wijken namelijk niet of nauwelijks af van als je in het restaurant zelf zou eten. En dat klopt gevoelsmatig niet. Wijnen voor

€ 100,00 op je afhaalmenu zetten lijkt me dan ook niet verstandig. Het zou mogelijk ook mensen kunnen laten afschrikken en dat is niet wat je wilt, zeker nu niet.

Conclusie is dat thuisbezorgen of laten afhalen meer haken en ogen heeft dan zo maar voortborduren op je bestaande concept. Zeker als dit mogelijk voor langere tijd een onderdeel van je bedrijfsvoering gaat worden moet het goed in elkaar zitten. Prijs - kwaliteit moet in verhouding zijn zodat je als klant de kwaliteit ervaart alsof je in het restaurant zelf zit te eten maar de prijs laat zien dat dit toch gewoon aan je eigen keukentafel is. En de horeca steunen is iets wat we allemaal willen omdat dit een heel belangrijk onderdeel van ons leven is maar wel op een reële wijze..Dus er is voor veel restaurants nog werk aan de winkel!

*In part 2. van MrsAlwaysRight does Take-Away The Seafood Bar, Rijks en The Lobby!

Aanbevolen
Recente berichten 
Volg mij
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • LinkedIn Social Icon
Mijn favoriete blogs
Zoekwoorden

Contact? E-mail mij via Mrs@AlwaysRight.nl.

© 2015 Mrs. Always Right. All rights reserved. Proudly created by The Marketing Company.